perjantai 27. maaliskuuta 2015

Tuuppaus päivä

Mikä muo vaivaa? Mä tulin taas kipeäksi! Ehdinköhän olla viikon terve?! Koska kuume ei noussut, en jättänyt ratsastusta välistä.. Taidan olla viallinen yksilö.

Torstaina menin siis oman tuntini lisäksi rästin Hämiksellä. Menin vielä seitsemältä Frontsulla, mutta en viittinyt pyytää äitiä kuvaamaan, koska ilma oli niin jäätävä, että kävi melkeen sääliksi äitiä, joka roikkui kentän reunalla. Mulla oli tosin ihan lämmin ratsastaessa.

Tiia varoitteli muo tunnin aluksi, että Hämis on ollut vähän  pirteä viimepäivinä. Se tuli huomattua tunnin aikana. Sain käskeä Hämistä todella paljon. Vaikka se muuttuikin ihan mukavaksi ratsastaa, en saanut sitä hyvää fiilistä, jolloin se tekee mielellään duunia, nyt se oli vähän jännittynyt koko ajan.
Teimme suht helppoja tehtäviä, mikä oli ihan mukavaa kaikkien puol sixsax laukkaväistö laukkavaihtojen jälkeen, joo älkää kysykö sen enempää :D Menimme ympyrällä avoja ja sulkuja kaikissa askellajeissa. Olemme tehneet tätä tehtävää jo muutamia tunteja putkeen, jonka takia olen alkanut ihmetellä, että ympyrällä sulku on mulle aika helppoa, mutta avoa en saa millään onnistumaan. Kaikilla hevosilla sama juttu. Erikoista. Ympyröiden jälkeen teimme vielä uralla avoja ja muita väistöjä.
Laukka oli kyllä haaste tällä tunnilla. Hämis olisi vain halunnut vetää päänalas ja siirtyä raviin. Pienestäkin komennuksesta se taas veti herneet nenään. Ehkä osalti kipeydestäni johtuen en jaksanut täysin työstää, vaan ratsastin vähän pidemmällä ohjalla, jolloin hevonen laukkasi yhteistyöhaluisammin.
Tässä juurikin tilanne jossa hevonen sanoo vaan " paskat ". Pahoittelut, tämä unohtui käsitellä.
Sellanen tunti. Ensiviikolla mulla on 3 päivän pääsiäis kurssi. Varasin alunperin tehokoulu kurssin, mutta olin ainut ilmottautunut siihen, hups.. :D Menen siis estetekniikka kurssille, saa nähä mitä tulee. Tämän vuoden hypyt eivät ole olleet ihan parhaimmasta päästä. Onneksi se onkin nimenomaan TEKNIIKKA kurssi. Yritän saada sinne jonkun kuvaamaan :)
Ainiin, mulla on vähän suunnitelmia hevostelun suhteen.. Kerron tänne blogin puolelle kun asiat varmistuvat!

2 kommenttia: