perjantai 25. syyskuuta 2015

Se aika vuodesta, kun

..illat alkaa pimenemään ja se tulee näkymään selkeästi täällä blogissakin. Torstain tunniltani en tule saamaan kunnon videota kuvista puhumattakaan varmaan koko talvena. Se vaan on niin, että pienet valot eivät riitä kenttää valaisemaan siten, että sieltä voisi jotain kuviakin saada ja meillä ei ole maneesia. Viikonloppuisin ja ylipäätään tallia tehdessäni mun on todella vaikea saada kuvaajaa. Yritän siis sanoa, että tämä blogi alkaa pikkuhiljaa vaipua talvihorrokseen. Toki bloggaan niin paljon kuin mahdollista, mutta haluaisin jonkun laadun pitää kuitenkin yllä.
Aivan kuvat alkavat olla tätä laatua.. Tosin äiti ei osannut muut kuin automaattia käyttää.
Frontsu onkin täällä blogin puolella lukijoille varmasti aika vieras hevonen, sillä sen kanssa en olekkaan nyt paljoa työskennellyt. Vuoden alussa Tiialla aloittaessani menin Frontsulla aika paljon, mutta sitten Frontsu jäi pitkälle saikulle ja tunneille palattuaan olen jotenkin osannut sivuuttaa ruunan. Kerran sillä olen mennyt viime alkukevään kertojen jälkeen. Nyt se kuitenkin eilen vain jäi mulle. Hevosjaon jälkeen meille ilmoitettiinkiin, että tänään mennäänkin sitten kaikki kangilla. Mun reaktio oli jotain " jeshhh" " wuhuu" tyyppistä:D
Heti alkukäynneissa Tiia sanookin mulle, että pidä sitten se kankiohja aika löysänä, että Frontsu vetää siitä heti herneet nenään, että ruuna ei oikein kangista tykkää. Sen kyllä huomasi heti, mutta yritin pitää mahdollisimman kevyen käden enkä vaatinut itseltäni enkä hevoselta liikoja niin päästiin aika nopeasti yhteisymmärrykseen. En vaatinut Frontsulta isompaa ravia, vaan annoin sen olla vähän tahmean näköinen. Aina ei jaksa alkaa taistelemaan asioista, näin molemmat olivat tyytyväisiä. Frontsu oli itseasiassa todella miellyttävä ravissa, vaikka kanki ohjan päästessä liianlöysäksi alkoikin repiä ohjia, ja sama tapahtui kankiohjan ollessa liian "kireä". Laukassa taas oli enemmän ongelmia, kun Frontsu olisi vain halunnut kiskoa päätään, mutta Tiia sanoi, että Frontsu ei vain yksinkertaisesti tykkä kangista:D
En nyt selittele enempää, koska aluksi mietin teenkö tästä tunnista ollenkaan postausta. Mutta kaikinpuolin Frontsua oli kiva ratsastaa, mutta se oli todella tarkka mun kädestä :)


1 kommentti:

  1. Kiva postaus ja ihan nätin näköisesti se näyttää menevän! :) Harmi, että vähennät postauksien määrää talvea kohti, mutta kyllä se on ihan ymmärrettävää. Mä luen vaan muutamaa blogia aktiivisesti ja sun blogia ehdottomasti eniten! Mutta en itsekään tykkäisi jatkuvasti postailla, jos ei olisi kuvia ;) yritän silti kärppänä bongata uusia postauksia talvella! :)

    VastaaPoista