maanantai 25. toukokuuta 2015

Mieletön friisiläinen ja kuumottaa

Jep.. Nyt on alkanut jo vähän kuumottaa. Mulla on siis tänään tallin omat pikku estekisat. Olen ollut kyllä vähän isommissakin kisoissa, mutta nyt en ole ollut missään kisoissa yli puoleenvuoteen ja kaikki on nyt uutta. Tavoista hevosiin. Ennen tiesin aika tarkkaan miten kukin hevonen käyttäytyy radalla, nyt uudella tallilla mulla ei ole mitään hajua. Onneksi sentään sain Hämiksen, joka on aika luotto hevonen mulle. Mutta tietysti eksyin eilen illalla katsomaan videoita, jossa Hämis vain kieltää radalla jostain syystä. Jos vain en olisi eksynyt niihin voisin olla varmepi. Hämis ei ole mulla kieltänyt tunneilla kertaakaan ja kai ottanut yhden kerran puomin alas, voisin olla varma, että se ei kiellä. Nyt mun täytyy vain luottaa siihen, muuten se luultavasti huomaa mun jännityksen ja se on sitten menoa.
Kuva kevään estekurssilta.
Viime torstaina meillä oli esteitä ja mä kipusin Hatin selkään. Sanotaanko, että se on mahtava kouluhevonen, mutta esteillä ei aivan mun juttu. Olihan se ihan kiva, mutta jokainen ratsastaja varmaan tietää sen tunteen kun se ei vain tunnu siltä oikealta/miltä pitäisi. Saatiin kuitenkin tunti ihan suhtkoht onnistuneesti päätökseen.

 Eilen, sunnuntaina kävin kuvaamassa kaveriani ja hänen uutta vuokrahevostaan, aivan ihanaa sydäntenmurskaaja friisiläistä. Tuollainen eläin kyllä oikeasti herättää kunnioitusta, mieletön! (Huomaa, että Rebekka ei oo hetkeen ollut erikoisten rotujen kanssa tekemisissä ;DD ) Pakko laittaa tänne munkin blogin puolelle pari kuvaa! (suomeksi = varautukaa kuva spämmiin)


Hevosella oli ollut hieroja niin piti ottaa hieman kevyemmin, joten teimme maastakäsittelyä. Lainasin Nennalle naruriimua ja selitin alkuun Nennalle mitä kaikkea voisi harjoitella ja miten, sillä Nenna oli tehnyt tämäntyylisiä harjotuksia vain kerran pari aikaisemminkin ja mun tietääkseni silloinkin vain mun kanssa? Mutta joka tapauksessa Nenna oppi asiat hetkessä ja niin myös hevonen. Hyvä fiilis jäi kaikille.


Jännät värit tuli kun taivas oli täynnä sadepilviä mutta aurinko paistoi




Tässä vielä Nenna ja hänen toinenkin vuokrahevonen, kaunis arabi.
Pitäisikö sinunkin mielestä Nennan perustaa oma blogi?!

8 kommenttia:

  1. Itse olisin kiinnostunut nennankin blogista, linkkaathan sitten jos joskus tekee sellaisen! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei !

      Ei Nenna mitään blogeja ole nytten tekemässä koita jo ymmärtää Anonyymi käyttäjä.

      Poista
  2. Tottakai Nennan pitäisi järkätä oma blogi, aivan mielettömän ihanan näköisiä hevosia!
    Ja kyllä ne kisat hyvin menee, turhaan jännität!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, samaa mieltä! Ja heh, ihan hyvinhän ne meni :D

      Poista
  3. Hieno friisiläinen! Mielelläni lukisin tästä lisää kun itsellänikin on friisiläinen :)

    VastaaPoista
  4. Hei !

    Ei sinun hevosblogissasi hevs blogin pitäjä näyttää omaa naamaansa niin että ihan kuka vaan pystyy tunnistamaan sinut sellainen on vaarallista internetissä tee sellasia yuotube videoita josta sinua ei erotu etkä sinä näy siinä yuotube videossa olenkaan ja ihan kuka vaan voi internetissä löytää sun kuvasi jossa erotut selkeästi ja kiitos kun pidät blogin tekijä blogisi julkisena niin ihan kuka vaan haluaa pääsee komentoimaan sinun blogiasi vaikka joku nimetön henkilökin myöskin anonyymi käyttäjät.

    VastaaPoista