maanantai 11. toukokuuta 2015

Pikaista päivittelyä

Kokeilin torstaina ensimmäistä kertaa tallin ainotta tuntihevosta, jolla en ollut vielä mennyt. Nimittäin ZZ. Tämä hevonen kyllä piti huolta, että en ehtinyt matkustella siellä kyydissä. Muo oltiin varoiteltu, että se on aika säpäkkä, mutta en ajatellut sitä sen enempää. Kun aloin säätämään jalustimia ajattelin kuitenkin pyytää äitin pitämään kiinni, etten aivan liian uhkarohkea olisi. Nostin jalan satulanetukaaren ylle, kun äiti oli vielä 3 metrin päässä. Tästähän ratsuni kovasti ilahtuikin..
ZZ nousi pystyyn(ihan kunnolla). Arvatkaa miten mä olin varautunut kun mulla on koko ratsastusharrastuksen aikana hevonen noussut tasan kerran pystyyn, ja mulla on jalka satulan etukaarenpäällä ja ohjat kaulalla... Krhm. Samantien Zz kääntyy ja yrittää lähteä laukkaamaan kentälle. Mun onnekseni tunti oli juuri vaihtumassa eikä se ehtinyt paljoa laukata, koska olisin luultavasti tippunut ellei ratsuni olisi törmännyt toiseen hevoseen ja siinä ehdin vähän korjata itseäni. Sen jälkeen Zz tekee ihme loikan eteenpäin ja yrittää taas kiihdyttää, mutta törmää aitaan ja silloin tajuan, että pystyynnousussa ohja oli mennyt hevosen pään yli ja oli puoliksi sen korvassa. Tästä vasta ratsu riemastuikin, mutta olin itse saanut jo tasapainon ja kun hevonen lähti uudeestaan laukkaamaan, tälläkertaa avonaiselle kentälle sain helposti ohjan korjattua ja Zz:tinkin ihan rauhoittumaan. Tän pienen alkushown jälkeen olin ihan hämmästynyt miten hyvä tasapaino mulle on kehittynyt. Joku 3 vuotta sitten, en olisi todellakaan pysynyt tuollaisessa rodeossa.

Zz ei loppujen lopuksikaan ollut oikein se minun hevoseni. Ihmisten kuvaillessa sitä se kuulosti juuri minunlaiseltani hevoseltani, mutta nyt tuli todettua, että ei todellakaan ole. Olin aivan hukassa sen selässä. En meinannut saada edes pohkeita kiinni kun se oli jotenkin niin kapea runkoinen ja mulla on niin pitkät jalat. 
Silloin kun sain Zz liikkumaan kuolaintuella, se oli erittäin miellyttävä. Sen askellajit olivat niiiin tasaiset ja se oli pehmeä suusta, mutta aina kun se nousi ja lakkasi apujen kuuntelemisen se oli aika kamala. Siksi en nyt oikein vihaa, mutta en rakastakkaan ruunaa. Tunti meni ihan OK, tosin minä röhnötin aivan jäätävästi jokaisessa kuvassa. Mietinkin aika pitkään julkaisenko tätä postausta edes.


Pahoittelen ettei hetkeen ole tullut postauksia. Mulla on vaan ollut sellanen olo, että tästä blogista puuttuu jotakin, mutta tällähetkellä mun ei ole mahdollista saada mitään ihmeempiä postauksia. Julkaisen sitten postauksia kun saan niihin jotakin sisältöä.
Vitsit muo alko jo nyt jännittää! Toukokuun lopulla on tallin este- ja koulukilpailut. Mä en ole ollut puoleenvuoteen missään kisoissa ja olen vaihtanut tallia ja kaikkea. Aika jännä, koska entisellä tallillani kävin melkein joka kuukausi kisoissa ja lopulta niitä ei enään edes jännittänyt. Olenko mä alkanut taas jännittämään? Se ei ole mikään maailman mukavin asia. Luokat on siis B-merkin kouluohjelma sekä 70 cm. En nyt uskaltanut valita 80 cm, vaikka olen tota 60-70cm hypännyt jo kyllästymiseen asti. Kuitenkin mulle suht uusi talli jossa olen hypännyt tasan 4 kertaa. Ehkä ensikisoissa sitten mun eka 80cm ;)

Pahoittelen postauksen kuvien laatua.

9 kommenttia:

  1. Huhhuh, aika kipakan kuuloinen tuo Zz! :o Itse en varmaan olisi pysynyt keulimisessa pystyssä, jos olisin juuri ollut menossa selkään :D Harmi ettei tuosta teidän showstanne taida olla todisteita, se voisi olla mielenkiintoista katseltavaa! :P Onnea kisoihin, hyvin se menee! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha jep.. Olin siis päässyt kyllä selkään, olin alkamassa säätää sitä jalustinta. Joo valitettavasti ei oo. Kamera oli vielä kamera laukussa niin ei siinä olisi ehtinyt. Olisi kieltämättä ollut hauska nähdä:D

      Poista
  2. Tosi kivoja kuvia ja ihana banneri! Tsemppiä kisoihin :)

    VastaaPoista
  3. Missä ratsastat? :)

    VastaaPoista
  4. Kiva postaus :)! Zz vaikuttaa oikein rauhalliselta köpöttely hevoselta ;) Mutta niin, hyvä kun et tipahtanut! Ja ihan hyvä vain kun joku testailee tasapainoa. Ihana ulkoasu, banneri on aivan ihana!♥

    ps. Onnea kisoihin, hyvin ne menee!

    VastaaPoista
  5. Tosi kiva blogi ja hieno banneri. Liityinkin sulle lukijaksi. Käyhän lukemassa minunkin blogiani, http://olipakerranhevonen.blogspot.fi/

    VastaaPoista